مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کردستان مرز باشماق مریوان را یک فرصت مناسب برای رونق گردشگری و توسعه استان دانست.
به گزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کردستان، یعقوب گویلیان شامگاه روز سهشنبه 18 آذرماه ۹۹ در دیدار با تنی چند از روسا و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، گفت:«استان با توجه به شرایط محیطی و تنوع جاذبه های گردشگری مناسب، پتانسیلهای لازم را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.»
او با اشاره به سفر گردشگران عراقی از مرز باشماق مریوان با اهداف پزشکی به استان، اظهار داشت:«با انجام مطالعات و برنامه ریزی صحیح و مناسب می توان بهترین بهره را از حضور مسافرین عراقی در استان برد.»
گویلیان افزود: «تعاونی مسکن برای دفاترگردشگری، اساتید صنایع دستی و هتلداران توسط میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی پیگیری و حمایت خواهد شد.»
فواد حسینی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز در این نشست فرودگاه سنندج را یک چالش بزرگ برای صنعت گردشگری دانست و گفت: «فرودگاه سنندج متاسفانه ظرفیت و امکانات لازم را برای جابهجا کردن مسافر ندارد و این موضوع به صنعت گردشگری کردستان آسیب جدی وارد کرده است.»
او به لزوم افزایش همکاری ادارات با هم برای رونق گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: «ادارات دولتی با توجه به امکانات و اختیاراتی که دارند می توانند در حوزه گردشگری به اداره کل میراث فرهنگی استان کمک کنند.»
هوشنگ جواهری مدیرعامل آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری فراز کرد نیز با اشاره تلاش ها و پیگیری های انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در زمینه های مختلف گردشگری، گفت: برای توسعه گردشگری سلامت در استان و معرفی توانمندی ها باید تبلیغات گسترده در کشور عراق را آغاز کرد و این موضوع نیازمند حمایت جدی بخش دولتی از موسسات و شرکت های خصوصی است.
او با اشاره به اهمیت جذب گردشگران خارجی به استان افزود: ما بعنوان بخش خصوصی آماده هر گونه همکاری در زمینه های مختلف مرتبط با توسعه گردشگری در سطح استان هستیم.
فروغ خسروی مدیرعامل آژانس خدمات مسافرتی آوای سفر سبز بیان کرد: «عدم حضور مسافر در ایام کرونا باعث ضربه و تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان شده است و هیچ گونه حمایتی از این دفاتر بصورت جدی صورت نگرفته است.»
خسروی اظهار کرد: «ماندگاری مسافر در استان بسیار ضعیف است که با ایجاد رقابت در بخش خصوصی، تهیه بسته های گردشگری و ایجاد چتر حمایتی از گردشگران می توان در زمینه ماندگاری گردشگران موفق عمل کرد.»