رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سقز، از برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان ویژه نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.
🔹بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کردستان، صلاح نصرالهی روز شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ در این جلسه که با حضورکریمیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز برگزار شد، گفت: «شهرستان سقز با توجه به قرارگیری در مسیر اصلی کریدور غرب به مرکز کشور و همچنین داشتن جاذبههای فرهنگی، تاریخی و طبیعی فراوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری کردستان است.»
🔹رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سقز، اظهار داشت: «معرفی ظرفیتهای بالای شهرستان در زمینههای گردشگری و صنایعدستی و همچنین تلاش برای ارائه خدمات به مسافران از وظایف و اولویتهای ستاد خدمات سفر است.»
🔹او با بیان اینکه پیشبینی میشود در نوروز ۱۴۰۱ شاهد حضور حداکثری مسافر و گردشگر به سقز باشیم، افزود: «شایسته است اعضای این ستاد از هماکنون برنامهریزیهای لازم برای سفرهای نوروز ۱۴۰۱ را انجام دهند تا شاهد رضایتمندی حداکثری گردشگران باشیم.»
🔹نصرالهی عنوان کرد: «اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در قالب ۸کمیته اصلی شامل خدمات حمل و نقل- خدمات امداد و نجات- انتظامی، امنیتی و ترافیک- هماهنگی امور شهرداریها و دهیاری ها، اسکان،نظارت و آمار- تنظیم بازار و خدمات رفاهی- بهداشت، سلامت و محیط زیست و کمیته اطلاعرسانی، تبلیغات و فضای مجازی، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵فروردین۱۴۰۱ به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد.»
🔹دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر سقز، یادآور شد: «امیدواریم با تعامل و همکاری کلیه اعضای ستاد و همافزایی بین سازمانها و دستگاههای عضو ستاد و فراهم آوردن زیرساختها و امکانات رفاهی، میزبان خوبی برای هم میهنان از سراسر کشور عزیزمان ایران باشیم.»
🔹او بیان کرد: «در حال حاضر شهرستان سقز با دارا بودن ۹مرکز اقامتی، ۲۴ مجتمع خدمات رفاهی و واحد پذیرایی بین راهی و ۸ دفتر خدمات مسافرتی، آماده ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان است.»
🔹نصرالهی افزود: «در این جلسه که بهمنظور برنامهریزی برای توسعه گردشگری شهرستان و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات شایسته و مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران برگزار شد، معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز حضور داشتند.»