مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از انجام اقدامات اولیه برای بررسی، تایید و رونمایی از برند و لگوی گردشگری استان خبر داد.
🔹به گزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه 24 خرداد ماه 1400 در جلسه اتاق فکر گردشگری و میراثفرهنگی کردستان گفت: «با توجه به اینکه این ادارهکل متولی گردشگری کردستان است در همین راستا برنامهریزی اصولی به منظور توسعه پایدار این صنعت با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحبنظران در این حوزه را در دستور کار قرار داده است.»
🔹مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: «با تشکیل این جلسه به دنبال ایجاد ساختاریی مناسب بین تمامی اجزای صنعت گردشگری، استفاده از میراث ملموس و ناملموس و همچنین اسطورههای استان در راستای توسعه در سطح استان هستیم که امید است به نحو مطلوبی محقق شود.»
🔹او خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در این جسله توانستیم علاوه بر بررسی 2 طرح پژوهشی، مسائل و مشکلات صنعت گردشگری، راههای معرفی اصولی آثار ملموس و ناملموس تاریخی استان نیز بررسی شد.»
🔹گویلیان با اشاره به وضعیت کنونی هتلداران، آژانسداران، راهنمایان و سایر بخشهای گردشگری که دچار ضرر و زیانهای زیادی براثر شیوع ویروس کرونا شدهاند افزود: «بازارهای گردشگری کردستان نیاز به توسعه دارد بر همین اساس درصدد برندسازی با استفاده از تمامی پتانسیلهای سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برای ورود به بازرهای جدید هستیم.»
🔹مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کردستان با دعوت از اساتید دانشگاه، جوانان صاحب ایده و فعالان حوزه گردشگری و میراثفرهنگی برای حرکت در مسیر درست و شکوفایی صنعت گردشگری و حفظ و صیانت از آثار تاریخی کردستان اظهار داشت: «به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات استانهای موفق در این بخش و همچنین استفاده از دانش افراد خلاق یکی دیگر از راههای توسعه صنعت گردشگری و حفظ و معرفی آثار ملموس و ناملموس استان است.»
🔹گویلیان برندسازی را در بخش گردشگری و میراثفرهنگی بعنوان یک ابزار حائز اهمیت، برای حضور در بازارهای ملی و بین المللی برشمرد و اظهار داشت: «امیدواریم با همفکری و هماندیشی بتوانیم برند گردشگری و لگوی مختص به استان کردستان را در این اتاقفکر پس از تصویب و به زودی از آنها رونمایی شود.»
🔹او با اشاره به ثبت جهانی سنندج بعنوان شهرخلاق موسیقی و آماده شدن پرونده هورامان برای ثبت جهانی بعنوان نقاط قوتی در بحث برندسازی استان، گفت: «برندی که در این اتاقفکر به تصویب برسد باید نشان دهنده نمادهای واقعی و قابل لمس کردستان در تمامی بخشها باشد و با دوستداران، مشتریان و علاقهمندان به تاریخ، فرهنگ، آداب و روسوم و جاذبه های گردشگری استان همسو و ارتباط مناسبی با این بخشها برقرار نماید و بیانگر تمامی ارزشهای استان باشد.»
🔹شایان ذکر است در این جلسه آرمان وطندوست معاون گردشگری و سرمایهگذاری استان، محمد امینیان معاون میراثفرهنگی، اساتید دانشگاه، صاحبنظران حوزه گردشگری و کارشناسان مرتبط نیز حضور داشتند.