معاون گردشگری و سرمایهگذاری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کردستان، گفت: «مراکز اقامتی و گردشگری استان بهعنوان بازوی مجموعه گردشگری، نقش بهسزایی در جلب رضایت مسافران و گردشگران نوروزی دارد.»
بهگزارش میراثآریا و بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کردستان، آرمان وطندوست روز دوشنبه 8 فروردینماه 1401 در بازدید میدانی از تاسیسات گردشگری استان که بههمراه رئیس جامعه حرفهای هتلداران کردستان انجام شد، اظهار داشت: «با توجه به افزایش حضور گردشگران و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور به استان، اهمیت ارائه خدمات مطلوب از سوی کارکنان مراکز اقامتی و خدمات گردشگری در ایام نوروز دوچندان میشود.»
معاون گردشگری و سرمایهگذاری کردستان، با بیان اینکه احساس رضایت گردشگران در ایام نوروز میتواند تا حد بسیار بالایی در مقوله جذب گردشگر موثر باشد، افزود: «تا زمانیکه رضایت گردشگران جلب و کسب نشود، هرگونه تلاش و سرمایهگذاری در این بخش به هدف مطلوب نخواهد رسید.»
او بیان کرد: «جامعه حرفهای هتلداران استان همواره با نظارت و بازرسی زمینهساز کیفیتبخشی به ارائه خدمات در مراکز اقامتی بودهاند و انتظار میرود بیش از پیش درخصوص جلب رضایتمندی مسافران در سطح استان یاریگر ما باشند.»
استقبال گسترده مسافران نوروزی از اقامت در هتلهای کردستان
رئیس جامعه حرفهای هتلداران کردستان، با بیان اینکه از سال 98 تاکنون هتلها و مراکز اقامتی در رکود به سر میبردند، گفت: «بعد از مدتها کاهش تقاضا، خوشبختانه شاهد استقبال گسترده مسافران نوروزی و افزایش متقاضیان اقامت در هتلهای استان هستیم.»
عبدالحمید حمیدی اظهار داشت: «۳۲ هتل، ۲ هتلآپارتمان، ۲۶ مهمانپذیر و ۲۹ اقامتگاه بومگردی، در کردستان با ظرفیت اسکان ۵ هزار نفر در شب، آماده خدماتدهی به مسافران و گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات هستند.»
رئیس جامعه حرفهای هتلداران کردستان، بیان کرد: «هتلها و مراکز اقامتی استان تمام شیوهنامههای بهداشتی را در طول سال و بهخصوص در زمان پیک سفرهای نوروزی رعایت و اجرا میکنند.»
او با اشاره به عدم افزایش نرخ هتلها و مهمانپذیرها برای نوروز امسال، یادآور شد: «فعالان عرصه گردشگری کردستان امیدوارند سفرهای نوروزی 1401 آغازی برای فعالیتهای و بازگشت رونقی دوباره به هتلها و دیگر مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان باشد.»